maandag 25 mei 2015

my first Fashionweek in Paris

Wow. Even serieus, ik heb me blog al even niet meer bijgehouden... Echt niet meer aangedacht.
Toch ga ik even bloggen over wat al 10 weken is gebeurd!

Het begon allemaal met een weekendje parijs met mijn mama 2/3 weken voordat de fashionweek in parijs zou beginnen. Ik zag Maartje Verhoef; ook van mijn bureau op de foto's binnen staan in de Vanessa Bruno winkel. Dus ik snel foto's maken en naar Micha sturen:'Heeee! Kijk hoe gaaf, maartje gespot in de Vanessa Bruno winkel in Paris!' Echt 2 minuten later belde ze me op om te vragen of ik in Parijs was. Jaaaaaa dat was ik, en nee sorry ik had dat vantevoren niet gezegd. En ja natuurlijk wil ik even langs Women managment gaan. En WOW stond ik daarvoor in optie?!?!?!?!?. Na het gesprek ben ik met mijn mama even bij Women langs gegaan, we waren toch in de zelfde straat. Ik heb daar mijn officiele contract getekend, want dat mocht nu omdat mijn mama er bij was en omdat ik nog minderjarig was kon dat de vorige keren niet. Ook heb ik toen meteen 2 Testshoots gedaan in parijs. (Volgende blogs laat ik de resultaten zien!)

Ongeveer een week voor de fashionweek in parijs zou beginnen werd ik opgebeld. "Michelle! Kun jij misschien naar parijs gaan in de fashionweek voor een paar castings? De klanten zijn gek op je!" Hmmmmmm... ik was natuurlijk suuuuuper blij. Maar. Ja.... daar komt die maar. Ik had toetsweek. OH NEE. Gelukkig heb ik het allemaal kunnen regelen, en nee echt niet zomaar. Gewoon echt elke dag 10 mails gestuurd en zoveel gezeurd totdat ze er volgensmij genoeg van hadden, kreeg ik uiteindelijk vrij! Happy me!

Ik vertrok woensdagavond met Micha in de Thalys richting parijs, met een Starbucks natuurlijk!
We kwamen heel laat s' avonds aan maar moesten toch nog even naar de agency en daarna hadden we nog een casting. Donderdag had ik ook een paar castings. Ik werd die dag meteen geboekt voor Christian Dior! De show was vrijdag en ik was vrij nerveus hahah. Ik wist niet wat me overkwam! Ik dacht dat ik echt geen een show zou lopen en nu meteen voor Dior... Ik heb echt 100x met de vraag in mijn hoofd gelopen: "Waarom ik? Ben ik nou zo speciaal tussen al die andere 1000 meiden die ook een casting doen?"
Christian Dior Fall/Winter 2016





 

Next days:
Ik zou eigenlijk zondag weer naar huis gaan, omdat ik gewoon weer naar school zou moeten, tot dat ik zondag te horen kreeg dat ik in optie stond voor de Chanel show. Mijn grootste droom ever sinds ik 12 was en dacht dat het nooit zou gebeuren, just dreaming. Maar NU. OMG. Maandag zou ik de fitting hebben, maar toen ik onderweg was moest ik raar genoeg eerst langs het bureau. "Ehm Michelle,the fitting is not going to happen i think, all the looks are already taken, i know it's weird because you were actually confirmed but i don't know, they just called me. But... The casting director loved you so much! She can maybe fix somethings like cancel an other girl. You just have to wait here and we will see."
Ik was echt in shock. Ik wist dat dit elk model zovaak overkomt maar toch. Zenuwachtig voor me uitstarend heb ik 2 uur zitten te wachten tot dat Osana (mijn booker uit parijs) naar me toe kwam. MICHELLE! YOU HAVE TO RUN RUN RUN RUN ! YOU HAVE THE FITTING NOW FOR CHANEL! THEY LOVE YOU SO MUCH THEY HAVE CANCEL ANOTHER MODEL FOR YOU, YOU'RE THE LAST ONE!!!! Dus ik half huilend van geluk, smilend snel een knuffel geven aan mijn booker rennen met mijn hakken van de trap, ( was niet zo makkelijk op 6 hoog, lift was kapot tja..) naar mijn driver beneden. "Hurrrry james! Rue de ......."

Dindsdag ochtend was de show. Ik realiseerde dat mijn grootste role-model Cara Delevingne ook mee zou lopen. 2 jaar geleden stond ik buiten te wachten in parijs samen met mijn mama om Cara te zien na de Chanel show in Grand Palais. En nu liep ik er zelf mee, 2 jaar erna. EN JA natuurlijk heb ik selfies met cara genomen! Mijn look was zelfs naast cara en kendall, ze zijn allebei echt heel aardig!
Ook de Brasserie, het decor van de show was zo gaaf. Er waren obers, echt gewoon een heel restaurant. Geweldig.
Chanel Fall/Winter 2016



avec Cara Delevingne!!!

Na de show... paparazzis everywhere.

Ook had ik de Valentino show. Jaa omg.
Ik had de vorige dag 4 uur lange fitting tot 1:00 geloof ik.. Ik was moe, maarja het boeide me niks hahah.
Chanel en valentino zijn mijn favoriete merken, dus het was echt een complete droom!
Snel rennend na chanel moest ik met mijn driver na de valentino show. Alleen, mama en ik konden de driver nergens vinden. Ik ook best logisch als er 200 van dezelde auto's staan rond de grand palais.
We hebben snel een taxi aangehouden en zijn als een speer naar de Tuineleries gereden. Helemaal in het centrum van  parijs, het was dus ook errrrruuuug druk.
Aan het einde van de show kwam Zoolander op de catwalk, zo grappig! De show was zoooo gaaf om te doen! De collectie van Valentino was echt mijn favoriet.
Valentino Fall/Winter 2016





Kortom, het was een super week, veel ervaring opgedaan, nieuwe mensen leren kennen en echt een super tijd gehad! Ik ben iedereen heel erg dankbaar. En ja, toen maar weer terug naar school. Dat voelde erg raaar...

Dankjewel voor het lezen!
XXXXXX Mies

4 opmerkingen:

  1. Hee Michelle!
    Je bent zo mooi! Ik vind het echt heel leuk om te lezen wat je meemaakt. Het is ook echt een droom van mij om die shows te lopen, dat lijkt me zo gaaf! Ik ben ook wel eens gescout, ook door onder andere Maud Staal van Micha models, alleen ben ik helaas nog te klein dus hoop ik dat ik nog groei!! Alleen ik vraag me dus af hoe lang jij bent? Want je lijkt wel kleiner op sommige foto's dan andere modellen dacht ik! Je bent echt prachtig!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen